Παγκοσμιοποίηση από το 1990
Το σιδηρούν παραπέτασμα έπεσε, η Ασία προσφέρει νέες αγορές και το λογισμικό έφερε στην επιφάνεια νέες ευκαιρίες για την Bosch. Οι τρεις τελευταίες δεκαετίες χαρακτηρίστηκαν από ταχεία οικονομική αλλαγή την οποία η εταιρεία έπρεπε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.
Η κατάρρευση του Συμφώνου της Βαρσοβίας και το άνοιγμα της Ανατολικής Ευρώπης
Η πτώση του σιδηρούν παραπετάσματος σηματοδότησε μια νέα εποχή για την Bosch. Μέχρι το 1994 είχε παρουσία σε 13 χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ: στην Τσέχικη Δημοκρατία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Ρώσικη Ομοσπονδία. Το ποσοστό πωλήσεων εκτός Γερμανίας αυξήθηκε από 51 τοις εκατό το 1990 σε περίπου 72 τοις εκατό το 2000.
Αξιοποίηση ευκαιριών — νέες αγορές
Στην Ινδία, την Ιαπωνία και τις χώρες τις νοτιοανατολικής Ασίας η Bosch ήταν από καιρό παρούσα, προσπαθώντας να εισχωρήσει στις αναδυόμενες αγορές. Όμως η σταδιακή απελευθέρωση της κινέζικης αγοράς είχε μεγαλύτερο στρατηγικό ενδιαφέρον για την Bosch. Μέχρι το 1994, η μόνη παρουσία της στην Κίνα ήταν με τη μορφή αδειών και γραφείου αντιπροσώπευσης στο Πεκίνο, το οποίο ιδρύθηκε το 1989. Στη συνέχεια η Bosch διεκδίκησε μια θέση ως κατασκευαστής και σε αυτή την αγορά.
Μικρομηχανικοί αισθητήρες
Μικρές συσκευές παρακολούθησης
Η Bosch, κατά τη δεκαετία του 1990 ανέπτυξε μικρομηχανικούς αισθητήρες (MEMS) για τη χρήση τους σε αυτοκίνητα. Οι αισθητήρες αυτοί λειτουργούν σαν αισθητήρια όργανα για τη μέτρηση της επιτάχυνσης, της περιστροφής, της πίεσης, καθώς και του ήχου. Αναμεταδίδουν πληροφορίες στις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, ενημερώνοντάς τες, για παράδειγμα, για το πότε ακριβώς πρέπει να φουσκώσουν έναν αερόσακο σε ένα ατύχημα. Το 2005, η Bosch ξεκίνησε επίσης να κατασκευάζει αισθητήρες για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπως έξυπνα τηλέφωνα ή κονσόλες παιχνιδιών. Τα μικρότερα MEMS έχουν πλάτος μόλις 1,5 χιλιοστό. Μια ερευνητική ομάδα της Bosch επινόησε τη διαδικασία «εγχάραξης πλάσματος» για την κατασκευή αυτών των μικροσκοπικών εξαρτημάτων. Η Bosch έχει παράξει περίπου 15 δισεκατομμύρια MEMS από το 1995 και τώρα είναι ο ηγέτης της αγοράς, κατασκευάζοντας περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες την ημέρα.
Φωτογραφία: Ακάρεο επάνω σε μικρομηχανικό αισθητήρα (MEMS) για ένδειξη κλίμακας (1995)
Από το ESP στο ACC — μεγαλύτερη έμφαση στις καινοτομίες
To ESP® πρόγραμμα ηλεκτρονικής ευστάθειας παρουσιάστηκε το 1995 και αποτέλεσε τεχνολογικό ορόσημο καθώς αποτρέπει την ολίσθηση των οχημάτων. Την ίδια χρονιά η Bosch παρουσίασε και ένα σύστημα πλοήγησής, το TravelPilot με φωνητική οδική καθοδήγηση. Το 1997 το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης diesel Common Rail μείωσε την κατανάλωση καυσίμου όπως και το σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης DI Motronic το 2000, ταυτόχρονα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το σύστημα ελέγχου πορείας ACC και το σύστημα νυκτερινής όρασης, βελτιώθηκαν ως προς την ασφάλειά τους.
Η εταίρεια υπόκειται σε αλλαγές — νέα πεδία επιχειρηματικής δραστηριότητας
Μετά την πώληση του τομέα τηλεπικοινωνιών η Bosch εξαγόρασε το 2001 την Mannesmann Rexroth AG ενδυναμώνοντας τον τομέα της βιομηχανικής τεχνολογίας. Τα τμήματα που απέμειναν από τον τομέα τηλεπικοινωνιών σχημάτισαν το τμήμα συστημάτων ασφαλείας. Επιπλέον η Bosch επέκτεινε τον τομέα θερμοτεχνολογίας της με την απόκτηση της Buderus AG το 2003. Η Εταιρεία προσχώρησε και σε άλλα νέα πεδία όπως ο τομέας ηλιακής ενέργειας που έστησε το 2008.
Έξυπνες τεχνολογίες
Με το ηλεκτρικό κατσαβίδι ΙΧΟ, το οποίο έγινε ανέλπιστα γρήγορα, το καλύτερο σε πωλήσεις ηλεκτρικό εργαλείο παγκοσμίως, η Bosch καθιέρωσε ένα νέο επιχειρηματικό πεδίο το 2003 για μικρές ελαφριές συσκευές με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το 2011 εμφανίστηκαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ταυτόχρονα η Bosch με την εξαγορά παλαιότερων κοινοπραξιών, όπως η ZF Lenksysteme και η Bosch & Siemens Hausgeräte επέκτεινε τις παραδοσιακές της δραστηριότητές ,οι οποίες αποτέλεσαν σημαντική βάση για τεχνολογίες του μέλλοντος : οικιακές συσκευές με δυνατότητα διαχείρισης μέσω διαδικτύου και οχήματα χωρίς οδηγό.
Αυτοματοποιημένη οδήγηση
Ως δια μαγείας
Η αυτόνομη οδήγηση δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην επιστημονική φαντασία. Η Bosch ερευνά, αναπτύσσει και δοκιμάζει αυτήν την τεχνολογία σε εργαστήρια αλλά και στους αυτοκινητόδρομους σε Γερμανία και Καλιφόρνια. Η Bosch εισήγαγε, ήδη από το 2000, ένα ραντάρ απόστασης. Το σύστημα επόμενης γενιάς τότε, μπορούσε να ακινητοποιήσει ένα αυτοκίνητο σε κάποιο σημείο με "Stop" και έπειτα να το επιταχύνει σε δρόμο με κυκλοφορία. Με την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας και του λογισμικού αισθητήρων, σταδιακά η αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και, μακροπρόθεσμα, στην αστική κυκλοφορία θα αποτελεί πραγματικότητα.
Φωτογραφία: Δοκιμαστικό όχημα για αυτόνομη οδήγηση με περιστρεφόμενη κάμερα υψηλής ταχύτητας 360 μοιρών (2015)
Νέος Πεδίο: Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και Tεχνητή Nοημοσύνη (ΑΙ)
Τo Internet of Things και οι υπηρεσίες ανοίγουν πολλά πεδία επιχειρηματικότητας για την Bosch. Εκτός από τα παραδοσιακά προϊόντα, το ΙοΤ (Ιnternet of Things) περιλαμβάνει και την ανάπτυξη λογισμικών, νέων επιχειρηματικών μοντέλων βασισμένων στο διαδίκτυο και προστασία δεδομένων. Στόχος της εταιρείας είναι μακροπρόθεσμα να συνδυάσει αυτά τα τέσσερα πεδία: από την αυτοματοποιημένη οδήγηση μέχρι τα έξυπνα σπίτια και την αυτόνομη επικοινωνία ανάμεσα στα μηχανήματα εργοστασίων.