Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Η Bosch στην Ελλάδα
Ιστορία της εταιρείας

Νέα εποχή 1960–1989

Το νέο κεντρικό γραφείο της Bosch στο Schillerhöhe κοντά στη Στουτγκάρδη αντικατέστησε τις παλιές ξεπερασμένες εγκαταστάσεις στο κέντρο της πόλης.

Οι δεκαετίες του 1960 έως 1980 χαρακτηρίστηκαν από τη μεταμόρφωση της Bosch σε έναν διεθνή όμιλο και κορυφαίο προμηθευτή στην αγορά των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων.

Σχέδιο μιας τυποποιημένης δομής η οποία υποδεικνύει τη δημιουργία διαφορετικών τμημάτων στην εταιρεία.

Νέα δομή — αναδιαμόρφωση τμημάτων

Ανάμεσα στο 1950 και το 1960 ο αριθμός των συνεργατών της Bosch αυξήθηκε από 15.000 σε 70.000. Η κεντρικοποιημένη δομή μιας μικρομεσαίας επιχείρησης δεν επαρκούσε πλέον με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του 1960 οι επιχειρηματικοί τομείς δραστηριότητας να γίνουν πιο ανεξάρτητοι με πρώτο το τμήμα ηλεκτρικών εργαλείων. Κατά τη διάρκεια αυτής της οικονομικής άνθισης και της πλήρους απασχόλησης η Bosch έκανε εξαγορές σε άλλους τομείς και χιλιάδες συνεργάτες επανεκπαιδεύτηκαν στην κατασκευή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού για αυτοκίνητα.

Τα τρυπάνια κατασκευάζονται για βαριές κατασκευαστικές εργασίες στο εργοστάσιο της Bosch στο Leinfelden. (1956)
Τα τρυπάνια κατασκευάζονται για βαριές κατασκευαστικές εργασίες στο εργοστάσιο της Bosch στο Leinfelden. (1956)
Η πρόσθια όψη αυτού του φυλλαδίου δείχνει ότι το πλύσιμο των ρούχων θεωρούνταν ακόμη γυναικεία υπόθεση εκείνη την εποχή — με τα παιδιά να παρακολουθούν. (1963)
Η πρόσθια όψη αυτού του φυλλαδίου δείχνει ότι το πλύσιμο των ρούχων θεωρούνταν ακόμη γυναικεία υπόθεση εκείνη την εποχή — με τα παιδιά να παρακολουθούν. (1963)
/

Από τα υδραυλικά στη συσκευασία

Παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η πιο σημαντική αγορά για τη Bosch εκείνη την περίοδο, η Εταιρεία, θέλοντας να διαφοροποιηθεί στράφηκε και προς άλλους τομείς εξίσου σημαντικούς. Αφού κατευθύνθηκε προς τα κινητά υδραυλικά συστήματα, τα ηλεκτρολογικά ιατρικά συστήματα και την τεχνολογία ραδιοεπικοινωνιών κατά τη διάρκεια του 1950, το 1963 η Bosch εξαγόρασε μια εταιρεία μηχανημάτων συσκευασίας και διεύρυνε τις δραστηριότητές της και με άλλες εξαγορές διαμορφώνοντας το τμήμα τεχνολογίας συσκευασίας.

Η θυγατρική Höfliger & Karg του τμήματος τεχνολογίας συσκευασίας δημιούργησε αυτό το μηχάνημα το οποίο είχε τη δυνατότητα να κατασκευάζει 1.400 ποτήρια καφέ-κρέμας μονής δόσης ανά λεπτό. (1982)
Η θυγατρική Höfliger & Karg του τμήματος τεχνολογίας συσκευασίας δημιούργησε αυτό το μηχάνημα το οποίο είχε τη δυνατότητα να κατασκευάζει 1.400 ποτήρια καφέ-κρέμας μονής δόσης ανά λεπτό. (1982)
Παραγωγή συσκευών ρύθμισης για ηλεκτρογεννήτριες αυτοκινήτων στο εργοστάσιο του Reutlingen. (1964) Το Reutlingen ήταν η τοποθεσία εγκατάστασης της Emil Gminder AG μιας εταιρείας κατασκευής ειδών υφαντουργίας που εξαγόρασε η Bosch το 1964.
Παραγωγή συσκευών ρύθμισης για ηλεκτρογεννήτριες αυτοκινήτων στο εργοστάσιο του Reutlingen. (1964) Το Reutlingen ήταν η τοποθεσία εγκατάστασης της Emil Gminder AG μιας εταιρείας κατασκευής ειδών υφαντουργίας που εξαγόρασε η Bosch το 1964.
Παραγωγή πολλαπλασιαστή στο Blaichach (1964). Μετά από την κατάρρευση της τοπικής υφαντουργίας η Bosch προσέφερε νέες προοπτικές καριέρας στο παλιό εργατικό δυναμικό.
Παραγωγή πολλαπλασιαστή στο Blaichach (1964). Μετά από την κατάρρευση της τοπικής υφαντουργίας η Bosch προσέφερε νέες προοπτικές καριέρας στο παλιό εργατικό δυναμικό.
/

Η κληρονομιά του ιδρυτή — το Ίδρυμα Robert Bosch

Η οικογενειακή οικία Bosch πάνω σε έναν λόφο στην ανατολική Στουτγκάρδη είναι τώρα η έδρα του ιδρύματος Robert Bosch το οποίο ιδρύθηκε το 1964.
Η οικογενειακή οικία Bosch πάνω σε έναν λόφο στην ανατολική Στουτγκάρδη είναι τώρα η έδρα του ιδρύματος Robert Bosch το οποίο ιδρύθηκε το 1964.
Το νέο κεντρικό γραφείο της Bosch στο Schillerhöhe κοντά στη Στουτγκάρδη αντικατέστησε το 1970 τις παλιές ξεπερασμένες εγκαταστάσεις στο κέντρο της πόλης.
Το νέο κεντρικό γραφείο της Bosch στο Schillerhöhe κοντά στη Στουτγκάρδη αντικατέστησε το 1970 τις παλιές ξεπερασμένες εγκαταστάσεις στο κέντρο της πόλης.
/
Σχέδιο με δομές μορίων που συμβολίζουν την έρευνα και την ανάπτυξη στην Bosch.

Έρευνα, ανάπτυξη και εκμάθηση — με τη δύναμη της καινοτομίας

Η Bosch συγκέντρωσε το 1968 τις πηγές έρευνας και ανάπτυξής της σε ένα νέο ερευνητικό κέντρο. Αυτή η συνδυασμένη προσπάθεια ήταν απαραίτητη για να γεννηθούν οι ιδέες που έκαναν την Bosch να στραφεί προς τα καινοτόμα προϊόντα που τις έδωσαν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 τα ινστιτούτα ερευνών της ίδιας της εταιρείας επικεντρώθηκαν σε ειδικά έργα όπως τα ολοκληρωμένα κυκλώματα.

Η δοκιμή των εξαρτημάτων στον ψυχρό θάλαμο είναι μέρος της έρευνας και της ανάπτυξης προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η τεχνολογία της Bosch θα ανταπεξέλθει ακόμη και στους πιο δύσκολους χειμώνες. (1959)
Η δοκιμή των εξαρτημάτων στον ψυχρό θάλαμο είναι μέρος της έρευνας και της ανάπτυξης προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η τεχνολογία της Bosch θα ανταπεξέλθει ακόμη και στους πιο δύσκολους χειμώνες. (1959)
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 τα εξαρτήματα ημιαγωγών όπως αυτή η πλακέτα για μια μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου βγήκαν από το περιθώριο και εξελίχθηκαν στα καλύτερα προϊόντα σε πωλήσεις. (c. 1965)
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 τα εξαρτήματα ημιαγωγών όπως αυτή η πλακέτα για μια μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου βγήκαν από το περιθώριο και εξελίχθηκαν στα καλύτερα προϊόντα σε πωλήσεις. (c. 1965)
Δοκιμή ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος για ηλεκτρικά οχήματα (1967). Εκείνη την περίοδο τα ηλεκτρονικά συστήματα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων καταλάμβαναν ακόμη αρκετό από τον χώρο αποσκευών.
Δοκιμή ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος για ηλεκτρικά οχήματα (1967). Εκείνη την περίοδο τα ηλεκτρονικά συστήματα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων καταλάμβαναν ακόμη αρκετό από τον χώρο αποσκευών.
Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας του μοντέλου Bosch IBM 370/15 στο Schwieberdingen είχε χωρητικότητα μνήμης 100 kilobyte και υδρόψυκτο σύστημα το οποίο χρειάζονταν 150 λίτρα ψυκτικού. (1970)
Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας του μοντέλου Bosch IBM 370/15 στο Schwieberdingen είχε χωρητικότητα μνήμης 100 kilobyte και υδρόψυκτο σύστημα το οποίο χρειάζονταν 150 λίτρα ψυκτικού. (1970)
/

Το Jetronic

Πλακέτα μιας ηλεκτρονική μονάδας Jetronic για σύστημα έγχυσης βενζίνης στο εργαστήριο ηλεκτρονικής στο Τεχνικό Κέντρο Schwieberdingen κοντά στην Στουτγκάρδη (1970)

Τα ηλεκτρονικά συστήματα παίρνουν τον έλεγχο

Το 1959 η Bosch ξεκίνησε να αναπτύσσει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάφλεξης βενζίνης. Το Jetronic ήταν το πρώτο σύστημα παγκοσμίως που κατάφερε να μπει στη μαζική παραγωγή το 1967. Χρησιμοποιήθηκε πρώτα στις εκδόσεις της Volkswagen 1600 LE και TLE στις ΗΠΑ. Χάρη στο Jetronic, το VW 1600 κατάφερε να ικανοποιήσει τους συγκριτικά αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ίσχυαν στη πολιτεία της Καλιφόρνια, των ΗΠΑ.

Φωτογραφία: Πλακέτα μιας ηλεκτρονική μονάδας Jetronic για σύστημα έγχυσης βενζίνης στο εργαστήριο ηλεκτρονικής στο Τεχνικό Κέντρο Schwieberdingen κοντά στην Στουτγκάρδη (1970)

Αυτοματοποίηση και ηλεκτρονικά συστήματα στην Bosch

Η αποφασιστικότητα των ερευνητών και των στελεχών να ορίσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ως τον κεντρικό άξονα της εταιρείας άρχισε να αποδίδει από τη δεκαετία του 1970 , διαμορφώνοντας την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας μέχρι και σήμερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS που παρουσιάστηκε το 1978. Η Bosch, χάρη στην τεχνογνωσία της στα ψηφιακά ηλεκτρονικά, μετέτρεψε το ABS σε τεχνικό πρότυπο στη μηχανική των αυτοκινήτων.

Η ομάδα μηχανικών της Bosch δοκίμασε τη δυναμική του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος σε μια παγωμένη λίμνη στη Σουηδία (1975).
Η ομάδα μηχανικών της Bosch δοκίμασε τη δυναμική του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος σε μια παγωμένη λίμνη στη Σουηδία (1975).
Εγκάρσια τομή του θαλάμου καύσης σε κινητήρα βενζίνης με σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικής μηχανής Motronic. Το νέο σύστημα συνδυάζει την ηλεκτρονική ανάφλεξη με την έγχυση, καθιστώντας δυνατή τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του κινητήρα.
Εγκάρσια τομή του θαλάμου καύσης σε κινητήρα βενζίνης με σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικής μηχανής Motronic. Το νέο σύστημα συνδυάζει την ηλεκτρονική ανάφλεξη με την έγχυση, καθιστώντας δυνατή τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του κινητήρα.
/

Παγκόσμια προοπτική — μια νέα αρχή στις ΗΠΑ και την Ασία

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου η Bosch μόλις το 1983 κατάφερε να τις χορηγηθούν εκ νέου τα πλήρη δικαιώματα χρήσης για το δικό της εμπορικό σήμα. Αυτό έδωσε στην εταιρεία την ευκαιρία να ανακτήσει την πρότερη επιτυχία της στις πωλήσεις. Στην Ασία η Bosch εδραίωσε την παρουσία της με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Κατασκεύαζε καταναλωτικά αγαθά υψηλής ποιότητας όπως φωτογραφική τεχνολογία και τεχνολογία βίντεο, με μεγαλύτερη οικονομική απόδοση σε χώρες όπως η Μαλαισία. Επίσης σχημάτισε κοινοπραξίες σε σημαντικές αγορές όπως αυτές της Ιαπωνίας. Η Bosch ξεκίνησε να κατασκευάζει εκεί το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού βενζίνης το 1973 και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS το 1984.

Ενημέρωση συνεργατών στην Bosch στην πόλη της Νασίκ στην Ινδία (1973). Η Bosch κατασκευάζει εδώ τεχνολογία ψεκασμού diesel από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Ενημέρωση συνεργατών στην Bosch στην πόλη της Νασίκ στην Ινδία (1973). Η Bosch κατασκευάζει εδώ τεχνολογία ψεκασμού diesel από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Ο αισθητήρας λάμδα

Δοκιμή λειτουργίας πρωτοτύπων αισθητήρων λάμδα στο Τεχνικό Κέντρο Schwieberdingen (1975)

Ευαίσθητοι ανιχνευτές

Το 1969 οι ειδικοί της Bosch άρχισαν να αναπτύσσουν έναν αισθητήρα μέτρησης καυσαερίων ο οποίος καθιερώθηκε εντός μίας δεκαετίας αφότου ξεπεράστηκαν οι αρχικές δυσκολίες. Στις μέρες μας δεν νοούνται πλέον φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες καύσης χωρίς αισθητήρα λάμδα, ο οποίος ξεκίνησε να παράγεται το 1976. Αυτή η καινοτομία της Bosch ήταν το προαπαιτούμενο για την επεξεργασία των καυσαερίων, χρησιμοποιώντας τριoδικούς καταλυτικούς μετατρoπείς. Ο αισθητήρας λάμδα μετράει την περιεκτικότητα του οξυγόνου στα ανάντη καυσαέρια του καταλυτικού μετατροπέα. Η τιμή αυτή, η οποία παρουσιάζει συνεχώς δραματικές διακυμάνσεις ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης χρησιμοποιείται από τον ηλεκτρολογικό έλεγχο του συστήματος ψεκασμού για να προσαρμόσει τη σύνθεση του μίγματος βενζίνης-αέρα. Η ακρίβεια του συστήματος διασφαλίζει την πλήρη καύση, η οποία επιτρέπει στον καταλυτικό μετατροπέα να καθαρίζει όσο το δυνατόν καλύτερα τα καυσαέρια. Αυτό μπορεί να μειώσει τις βλαβερές εκπομπές έως και 90 τοις εκατό.

Φωτογραφία: Δοκιμή λειτουργίας πρωτοτύπων αισθητήρων λάμδα στο Τεχνικό Κέντρο Schwieberdingen (1975)

Τηλεπικοινωνίες — νέος στόχος

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 η Bosch δραστηριοποιήθηκε στην αγορά της τηλεπικοινωνίας και άρχισε να δημιουργεί τεχνολογία για διαστημικούς δορυφόρους και κινητά τηλέφωνα καθώς και να εγκαθιστά δημόσια και ιδιωτικά δίκτυα τηλεπικοινωνιών. Μετά από επιτυχημένη πορεία δύο δεκαετιών σε αυτόν τον τομέα που απέδωσε το 25 τοις εκατό των πωλήσεων, η εταιρεία αναγκάστηκε να αποχωρήσει από αρκετά τμήματα του κλάδου, λόγω δυσμενών εξελίξεων. Το τμήμα συστημάτων ασφαλείας συνέχισε τη δραστηριότητά του και παραμένει ένας επιτυχημένος τομέας μέχρι σήμερα.

Τηλέφωνο αυτοκινήτου Bosch OF4 (1983). Η Bosch λειτούργησε μέχρι το 1954 ένα τμήμα ραδιοεπικοινωνίας το οποίο δημιούργησε τα πρώτα τηλέφωνα για αυτοκίνητα. Στη δεκαετία του 1980 αυτά ήταν τόσο ακριβά όσο ένα αυτοκίνητο τύπου κόμπακτ.
Τηλέφωνο αυτοκινήτου Bosch OF4 (1983). Η Bosch λειτούργησε μέχρι το 1954 ένα τμήμα ραδιοεπικοινωνίας το οποίο δημιούργησε τα πρώτα τηλέφωνα για αυτοκίνητα. Στη δεκαετία του 1980 αυτά ήταν τόσο ακριβά όσο ένα αυτοκίνητο τύπου κόμπακτ.
Κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης Bosch Telecom (1991). Με την εξαγορά των Telenorma AG και ANT GmbH η Bosch έγινε ένας από τους ηγετικούς προμηθευτές υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας της δεκαετίας του 1980.
Κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης Bosch Telecom (1991). Με την εξαγορά των Telenorma AG και ANT GmbH η Bosch έγινε ένας από τους ηγετικούς προμηθευτές υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας της δεκαετίας του 1980.
/