Διεθνή βήματα 1906–1925
Η θεαματική πορεία της εταιρείας παγκοσμίως, διεκόπη απότομα από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Μετά τη λήξη του, ο Bosch έπρεπε να καινοτομήσει προκειμένου να ορθοποδήσει.
Το πέρασμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού — παρουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες
Όλα ξεκίνησαν με τη διαφήμιση του συστήματος μαγνητικής ανάφλεξης στις εφημερίδες των ΗΠΑ, που το 1906 απέφερε πωλήσεις αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων και διπλασιάστηκαν μέσα σε ένα χρόνο. Η επιχειρηματική δραστηριότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν τόσο επιτυχημένη που το 1912 η Bosch ξεκίνησε την κατασκευή του κορυφαίου προϊόντος της σε εργοστάσιο ιδιοκτησίας της στο Σπρίνγκφιλντ στη Μασαχουσέτη.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα εκτός Γερμανίας
Εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες η Bosch έστρεψε το ενδιαφέρον της και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο. Με γραφεία πωλήσεων στην Νότια Αφρική από το 1906, στην Αυστραλία από το 1907, στην Αργεντινή από το 1908, στην Κίνα από το 1909 και στην Ιαπωνία από το 1911, το δίκτυο αντιπροσώπων της Bosch καλύπτει όλες τις ηπείρους. Το 1913 η επιχειρηματική δραστηριότητα εκτός Γερμανίας υπολογίζονταν στο 88 τοις εκατό των πωλήσεων της εταιρείας.
Νέα προϊόντα — φώτα, γεννήτριες και εκκινητήρες
Όταν τα αυτοκίνητα έγιναν ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης και οι υψηλότερες ταχύτητες απαιτούσαν μεγαλύτερη ασφάλεια, η Bosch παρουσιάσε το 1913 και το 1914 τα κατάλληλα προϊόντα. Εκτός από το "Φως της Bosch" — ένα ηλεκτρικό σύστημα φωτισμού αποτελούμενο από προβολείς, μία γεννήτρια, έναν ρυθμιστή και μία μπαταρία που καθιστούσε την οδήγηση τη νύχτα ασφαλέστερη, ο εκκινητήρας προσέδωσε αξιοπιστία.
Η καταστροφή — ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος
Με το ξέσπασμα του πρώτου παγκοσμίου πολέμου το 1914 όλες οι ξένες αγορές εξαφανίστηκαν μέσα σε μία νύκτα, η έρευνα και η ανάπτυξη διεκόπηκαν και η παραγωγή στράφηκε προς τον οπλισμό. Αντί για συστήματα μαγνητικής ανάφλεξης η Bosch άρχισε να κατασκευάζει πυροκροτητές οβίδων. Σχεδόν το μισό εργατικό δυναμικό κλήθηκε να εκπληρώσει στρατιωτική θητεία και οι γυναίκες ανέλαβαν τη δουλειά τους. Από όσους επιστρατεύθηκαν 453 συνεργάτες δεν επέστρεψαν ποτέ από τον πόλεμο.
Λογότυπο της Bosch
Το νέο σήμα κατατεθέν παγκοσμίως
Τα γραφεία πωλήσεων και τα σήματα κατατεθέν κατασχέθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Ωστόσο η εξαγορασμένη εταιρεία Bosch στις Ηνωμένες Πολιτείες συνέχισε να χρησιμοποιεί τα ευρέως γνωστά σήματα κατατεθέν στης Bosch για διαφημίσεις. Προκειμένου να αποφευχθεί κάθε σύγχυση ο αρχιεφευρέτης Gottlob Honold σχεδίασε γρήγορα μια νέα άγκυρα μέσα σε έναν κύκλο το σήμα κατατεθέν για το 1918 το οποίο παραμένει ακόμη άρρηκτα συνδεδεμένο με την Bosch μέχρι και σήμερα.
Φωτογραφία: Σκίτσο του νέου λογότυπου (1918)
Νέο ξεκίνημα — ενάντια σε κάθε εμπόδιο
Μετά το τέλος του πολέμου το 1917 η μετονομασμένη ανώνυμη εταιρεία Robert Bosch AG αντιμετώπισε τεράστιες προκλήσεις. Η επιστροφή στην παγκόσμια αγορά προσέκρουσε στον αυξημένο ανταγωνισμό και οι πατέντες τις είχαν ανακληθεί. Αλλά η εγκατάλειψη του στόχου δεν ήταν επιλογή. Οι παλιές επαφές ανανεώθηκαν ,νέες αγορές άνοιξαν και παράλληλα η εταιρεία επικεντρώθηκε στην καινοτομία.
Νέα εξαρτήματα αυτοκινήτων — υαλοκαθαριστήρες και κόρνα
Οι δραστηριότητες που διεκόπηκαν λόγω του πολέμου ξεκίνησαν πάλι. Η ασφάλεια αποτελούσε πρωταρχικό μέλημα για τους κατασκευαστές στην Bosch. Τα φώτα για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, η κόρνα της Bosch, οι υαλοκαθαριστήρες και η ανάφλεξη μπαταρίας προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μέχρι το 1926.
Bosch Car Service
Πρότυπη εξυπηρέτηση πελατών
Ένα δίκτυο εργαστηρίων επισκευής και αντικατάστασης που ακολουθούν το ίδιο πρότυπο εξυπηρέτησης δεν ήταν κάτι καινούριο, καθώς υπήρχε ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες και πριν από τον πόλεμο. Το 1921 η Bosch παρουσίασε τα συνεργεία της "Bosch Car Service" εκτός Γερμανίας τα οποία αναπτύχθηκαν τόσο γρήγορα που μέχρι το 1930 έφτασαν τα 2.750 σε 70 χώρες. Τα εργαστήρια αυτά συντέλεσαν στην εξάπλωση του ονόματος της Bosch σε όλο τον κόσμο.
Φωτογραφία: Ο φανός της Bosch Service έγινε το σήμα κατατεθέν του εργαστηρίου.
Η γραμμή παραγωγής
Ήταν πλέον σαφές ότι η ποιότητα του ανταγωνισμού ήταν ισοδύναμη της ποιότητας της Bosch ενώ κατασκεύαζαν γρηγορότερα και πιο οικονομικά. Ένας από τους λόγους ήταν η γραμμή παραγωγής την οποία η Bosch άρχισε να εφαρμόζει βήμα βήμα από το 1925. Ενώ χρειάζονταν 50 μέρες για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου συστήματος ανάφλεξης η γραμμή παραγωγής το μείωνε μόνο σε πέντε.